- Konuyu Başlatan
- AdminCP
- #1
- Katılım
- 2 Aralık 2024
- Konular
- 189
- Mesajlar
- 224
- Reaksiyon puanı
- 27
- Puanları
- 18
- Konum
- Türkiye
- Web sitesi
- www.hebele.net
- Cinsiyet
- Erkek
Tercih ettiğiniz birincil PC oyun istemcisinin Steam olma olasılığı yüksektir. Yalnız değilsiniz çünkü Valve'ın mağazası PC oyunlarının kralı olmaya devam ediyor ve son 21 yıldır da öyle. 12 Eylül 2003'te piyasaya sürülen bu dijital oyun dağıtım platformu açık kollarla karşılanmadı ancak cazip fırsatlar, harika yazılım desteği ve harika bir toplulukla sanal dünyalarda kaybolmak isteyenler için bir işaret fişeği haline geldi. Başlangıçta Valve'ın oyunlarının oyuncularına güncellemeler sunmasının bir yolu olarak tasarlanan yazılım paketi, bugün bildiğimiz ve (bazen) sevdiğimiz dağıtım platformuna hızla dönüştü.
Başlangıçta Steam gerekli değildi ancak Half-Life 2, oyunu bu yeni mağazadan satın almasanız bile gerekli internet erişimi ve kimlik doğrulaması için Steam ile bunu değiştirecek başlık olacaktı. Birçok lansman günü gibi, Half-Life 2 de Steam ve ciddi şekilde az gelişmiş altyapısıyla ilgili bazı sorunlar yaşadı. Ayrıca, bağlantı ve bilgi işlem gücünün bugün olduğu kadar bol olmaması da yardımcı olmadı. Steam, Half-Life 2'nin lansmanından sonra birinci taraf bir yama hizmetinden üçüncü taraf başlıkları destekleyen tam teşekküllü bir mağazaya dönüştürüldü. Bunlardan ilki
.
Korsanlıkla ve hileyle mücadeleye yardımcı olmak ve tüm oyuncuları en son (ve en iyi) sürümlerle güncel tutmanın bir yolunu sağlamak için geliştirilen Valve, istemeden de olsa dünya çapında milyonlarca PC oyuncusunun gözde mağazası haline gelecek inanılmaz bir kitin temelini attı. Birçok kişi hala fiziksel oyun toplamaktan hoşlansa da, bir PC oyununu bir veya iki saat içinde (net hızınıza bağlı olarak) satın alma, indirme, yükleme ve başlatma kolaylığı 2000'lerin başında bir harikaydı.
Steam, The Witcher'ın yapımcısı CD Projekt'in GOG Galaxy'sini ve Ubisoft, EA ve diğer yayıncıların başlatıcılarını piyasaya sürerek rekabet etti. Epic Games, Valve'ın tekeline meydan okumak için mağaza teklifini bile piyasaya sürdü. Tüm rakiplerinin kendi sorunları oldu, ancak pazara hakim olmaya devam eden Steam. Mağazalarıyla rekabet eden yayıncılar oyunlarının bir kısmını Steam'e geri gönderdiler. Steam'i kullanmak inanılmaz derecede kullanışlı olsa da, her oyunun mülkiyetinden vazgeçiyoruz. Kütüphanemize erişim sağlamak için Steam sunucularının sonsuza kadar kullanılabilir olmasına güveniyoruz.
Şimdi, şirket sağlıklı bir konumda olduğu için Valve'ın yakın zamanda iflas etmesi olası görünmüyor, ancak bu oyunların fiziksel kopyalarına erişimimiz olmadığı için düşünmeye değer. Sonra iç içe geçmiş başlatıcılarla ilgili sorun var. Oyunları Steam üzerinden başlatırken, bazıları oyunu yönetmek veya başlatmak için kullanılabilen ikinci bir başlatıcıyı başlatır. Yani oyunu başlatmak için bir başlatıcı başlatıyorsunuz — başlatma başlangıcının çeşitli aşamalarında ilerliyoruz. Küçük sıkıntılar bir yana, Steam büyük ölçüde PC oyun endüstrisi için bir nimet olmuştur ve herkesin deneyebileceği yeni başlıklar bulmasını sağlar.
İlk dijital oyun dağıtım platformu
Valve, iki eski Microsoft çalışanı Gabe Newell ve Mike Harrington tarafından kuruldu. Harrington 2003'te ayrıldı ancak şirketin ilk oyunu Half-Life'ın 1998'deki lansmanına kadar şirkette kalmayı başardı. Eleştirel ve ticari bir başarı elde eden ve birinci şahıs nişancı (FPS) türünde önemli bir etki yaratan Valve, Steam'i piyasaya sürdü. Bu yazılım, şirketin oyunları için oyun güncellemeleri yayınlamasını kolaylaştırmak içindi ve bunu 2004'te Half-Life 2 izledi. Bazı düşüncelerin aksine Valve, Half-Life 2, Team Fortress, Left 4 Dead, Portal, Alien Swarm, Counter-Strike ve Dota dahil olmak üzere çok sayıda oyun geliştirdi ve yayınladı. Bu oyunların çoğu büyük bir başarı elde etti.Başlangıçta Steam gerekli değildi ancak Half-Life 2, oyunu bu yeni mağazadan satın almasanız bile gerekli internet erişimi ve kimlik doğrulaması için Steam ile bunu değiştirecek başlık olacaktı. Birçok lansman günü gibi, Half-Life 2 de Steam ve ciddi şekilde az gelişmiş altyapısıyla ilgili bazı sorunlar yaşadı. Ayrıca, bağlantı ve bilgi işlem gücünün bugün olduğu kadar bol olmaması da yardımcı olmadı. Steam, Half-Life 2'nin lansmanından sonra birinci taraf bir yama hizmetinden üçüncü taraf başlıkları destekleyen tam teşekküllü bir mağazaya dönüştürüldü. Bunlardan ilki
Bu bağlantı ziyaretçiler için gizlenmiştir. Görmek için lütfen giriş yapın veya üye olun.
Korsanlıkla ve hileyle mücadeleye yardımcı olmak ve tüm oyuncuları en son (ve en iyi) sürümlerle güncel tutmanın bir yolunu sağlamak için geliştirilen Valve, istemeden de olsa dünya çapında milyonlarca PC oyuncusunun gözde mağazası haline gelecek inanılmaz bir kitin temelini attı. Birçok kişi hala fiziksel oyun toplamaktan hoşlansa da, bir PC oyununu bir veya iki saat içinde (net hızınıza bağlı olarak) satın alma, indirme, yükleme ve başlatma kolaylığı 2000'lerin başında bir harikaydı.
Oyun hizmeti için çalkantılı zamanlar
Lansman günü şaklabanlıkları bir yana, Steam, Steam Greenlight programını başlattıktan sonra sorunlarla karşılaştı. Bu, esasen geliştiricilerin oyunlarını Steam kullanıcıları tarafından oylanacak fikirler olarak sunmalarına izin veriyordu. Bu programdan önce, Steam'de her hafta yalnızca beş oyun yayınlanıyordu. Sayısız sahte oyun gönderimi vardı, birçok gerçek fikir mağazaya hiç giremedi ve tüm bunlar geliştiriciler için kullanımı zor bir şeydi. Haftada 80 oyun ekleniyordu. Birçok, birçok şikayetten sonra, Valve sonunda Greenlight'ı tamamen kaldırdı ve herkesin kısa bir inceleme süreciyle Steam'de bir oyun yayınlamasına izin verdi.Steam, The Witcher'ın yapımcısı CD Projekt'in GOG Galaxy'sini ve Ubisoft, EA ve diğer yayıncıların başlatıcılarını piyasaya sürerek rekabet etti. Epic Games, Valve'ın tekeline meydan okumak için mağaza teklifini bile piyasaya sürdü. Tüm rakiplerinin kendi sorunları oldu, ancak pazara hakim olmaya devam eden Steam. Mağazalarıyla rekabet eden yayıncılar oyunlarının bir kısmını Steam'e geri gönderdiler. Steam'i kullanmak inanılmaz derecede kullanışlı olsa da, her oyunun mülkiyetinden vazgeçiyoruz. Kütüphanemize erişim sağlamak için Steam sunucularının sonsuza kadar kullanılabilir olmasına güveniyoruz.
Şimdi, şirket sağlıklı bir konumda olduğu için Valve'ın yakın zamanda iflas etmesi olası görünmüyor, ancak bu oyunların fiziksel kopyalarına erişimimiz olmadığı için düşünmeye değer. Sonra iç içe geçmiş başlatıcılarla ilgili sorun var. Oyunları Steam üzerinden başlatırken, bazıları oyunu yönetmek veya başlatmak için kullanılabilen ikinci bir başlatıcıyı başlatır. Yani oyunu başlatmak için bir başlatıcı başlatıyorsunuz — başlatma başlangıcının çeşitli aşamalarında ilerliyoruz. Küçük sıkıntılar bir yana, Steam büyük ölçüde PC oyun endüstrisi için bir nimet olmuştur ve herkesin deneyebileceği yeni başlıklar bulmasını sağlar.